HTML

Családi pénzügyek

"Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon futja-e pénzéből, hogy fel is építse?"

Friss topikok

2010.07.14. 06:59 buksza.blog.hu

APEH SZJA bevallás

Gondoltam még friss, így gyorsan megírom.

Június közepén kaptam egy levelet az APEH-től arról (a bevallást április 20-a körül küldtem be), hogy az SZJA bevallásom alapján 339 Ft adótartozást állapítottak meg, és ezért ameddig ezt be nem fizetem, addig nem fogják átutalni az Egészségpénztáramba az adójóváírást.

Mivel a levélen nem indokolták meg, hogy miért is keletkezett az adótartozás, és ügyintézőt sem adtak meg, ezért 2 kört után (a könyvelőm az első, én a második), mire sikerült valakivel beszélnem (aki nagyon kedves volt). Kiderítettem, hogy igen a mostani évre vonatkozik a tartozás, amit fizessek meg, majd írjak egy kérvény, hogy átutalják az adójóváírást.

Mindenezt a procedúrát 339 forintért. Kicsit utánaszámoltam a dolognak (természetesen az árak nem teljesen pontosak, de azért nagyságrendileg igyekszem valósághű adatokkal számolni). Íme:

- APEH levél nekem: 80 forint
- 2x telefonhívás: 150 forint (vezetékes telefonról)
- Hölgy munkabére: 200 forint (járulékkal együtt - kb. 5 perces beszélgetés)
- Az én időm (nem tudom igazából kifejezni forintban)
- Banki átutalás díja: 200 forint (ebbe belekalkuláltam azt, hogy a banknak is pénzbe kerül maga az utalás)
- Kérvény megírása: 15 forint (papír és nyomtatási költség)
- Kérvény elküldése faxon: 50 forint
- Kérvény feldolgozása, iktatása APEHnál (kb. 1 óra): 2.000 forint (az APEH-os időt úgy számítottam, hogy a hölgy, aki foglalkozik az ügyemmel kb. 150.000 forint nettót keres, ezt elosztottam 9600 (perccel - 160 óra/hó munkaidő), majd megszoroztam annyi perccel, amennyit gondolok, hogy erre az ügyre fog szánni - természetesen a nettó bért aztán megdupláztam, hiszen az adót és járulékot is mi fizetjük az állami szféra dolgozói után)

Ez összesen: 2.695 forint. Mindezt az én 339 forintos tartozásomért, amit mellesleg, mivel GYED-en lévő kismama vagyok, az Egészségbiztosító vont le rosszul.

Ebben az összegbe még nem számoltam bele azt, hogy ez nekem mennyi idő volt, és azt, hogy reggel, amikor utalni szerettem volna, nem tudtam belépni a bankomba, ezért fel kellett hívnom az ügyfélszolgálatot.

Ma elküldöm a faxot és remélem rendeződik a dolog (30 napon belül természetesen).
 

Szólj hozzá!

Címkék: apeh bevallás rendezés tartozás


A bejegyzés trackback címe:

https://buksza.blog.hu/api/trackback/id/tr862150553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása