HTML

Családi pénzügyek

"Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon futja-e pénzéből, hogy fel is építse?"

Friss topikok

2010.09.14. 12:51 buksza.blog.hu

Új banki díjak

Egy korábbi bejegyzésben már írtam a bankok újonnan bevezetett költségeiről. Ott főként azokról volt szó, amelyek a késedelembe esőket, a hitelt felvevőket terhelték. Mi egyik kategóriába sem tartozunk, mégis meglepetésben volt részem, amikor, internet "bankolók" révén, megnéztem az elektronikus bankszámlakivonatunkat.

 

Nem az összeg nagysága lepett meg, hanem az, hogy nem tudtam róla. Természetesen felhívtam a bankot és megkérdeztem, hogy mire is vonatkozik a "jutalék". Közölték velem, hogy az egyik folyószámla vezetésért most már pénzt kérnek, mert eddig csak néhány hónapra volt akciósan ingyenes a számlavezetés. Ezt a folyószámlát két évvel ezelőtt nyitottunk, szó sem volt akkor arról, hogy ez csak ideiglenesen, akciósan ingyenes.

 

Azonnal megszüntettük a számlát és megkérdeztem, hogy milyen díjváltozások vonatkoznak még ránk. Az úriember közölte, hogy semmi más. Azért itt megemlítem azt is, hogy jelzés nélkül vonták le tőlünk a kártyánk éves díját, amivel csak annyi a problémám, hogy ha nincs elég pénz a számlánkon, akkor minuszba futunk és kényszerhitel kamatot kell fizetnünk.

Azt a kérdést is feltettem, hogy honnan kellene értesülnöm a feltételek megváltozásáról. Amire azt a választ kaptam, hogy fent van a honlapon, vagy a telefonos ügyfélszolgálaton is egy külön menüpont hívja fel a figyelmemet erre.

Nem vagyok naív. Nem gondolom, hogy bármikor eljutunk egy olyan szintre, ahol a bankok és az ügyfelek között kiegyenlített lesz a viszony, mégis jó lenne, ha valamilyen szinten nem csak az eladandó termékeket szabnák személyre és találnának meg vele, hanem a számomra hátrányos dolgokra is személy szerint felhívnák a figyelmem, hogy eldönthessem, szeretném e továbbra is igénybe venni a szolgáltatást vagy sem.

Persze, azért nem lepődtem meg, hogy megváltoztak a kondíciók, hiszen a bankoknak a bankadó egy részét azért az ügyfélre kell terhelni, hogy nekik ne fájjon annyira.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: díjak költségek banki


A bejegyzés trackback címe:

https://buksza.blog.hu/api/trackback/id/tr772295355

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: „Nehogy már az én pénzemből mentsék meg a hiteleseket!” - olvasói vélemény 2010.09.14. 14:49:05

Sefi barátom sörözés közben anyázott nekem egy sort, hogy miért mentik meg a jelzáloghiteleseket. Mondtam neki, inkább írja meg ide, de hagyjon békén sörözni. Íme meglehetősen sarkos véleménye, melyet amolyan vitaindítóként illesztünk be. A reakciókat ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása