HTML

Családi pénzügyek

"Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon futja-e pénzéből, hogy fel is építse?"

Friss topikok

2010.10.11. 10:04 buksza.blog.hu

Marketing, avagy soha nincs túl korán

Sokszor nem is fogjuk fel, hogy mekkora szerepe van a marketingnek a vásárlási döntéseinkben.

 

Egy családi pénzügyekkel foglalkozó előadáson hallottam arról, hogy mennyi pénzt költenek a hitelkártya cégek arra, hogy a gyerekekkel megismertessék a cég logóját pl.: Visa, Mastercard stb.

 

Teszik ezt azért, mert ha gyermekkorban ismerős a logó, akkor elég nagy eséllyel fogja a gyermek azt a márkát választani, amikor felnőttként betéti, vagy hitelkártyát igényel.

Az egyik ilyen eszköz a márka megismertetésében, a gyerekjáték. A kislányom barátnőjének 3. születésnapján voltunk, ahol játszottam a gyerekekkel.: zöldségt, gyümölcsöt vásároltunk. A pénztárgépen kártyaleolvasó is volt, természetesen hozzá kis bankkártyákkal. A kártyalehúzó alatt ez a két, az eredetivel teljesen megegyező logó szerepelt: American Express, Mastercard.

És hagy idézzek most ide egy blogbejegyzést, ami megadja az okot arra, hogy miért nem lehet elég korán kezdeni a cégeknek a leendő fogyasztóik magukhoz "szoktatását".

A héten láttam egy TED előadást, ami a világ problémáiról, a gazdasági krízisekről és hasonlókról szólt, és egy mondat megmaradt belőle bennem, ami megkapó tömörséggel foglalta össze a dolgok működését. Az állandó növekedésre épülő gazdaságban fontos, hogy a körforgás fennmaradjon, ezért rá kell venni az embereket, hogy mindig új dolgokat vásároljanak, különben összeomlik a rendszer. Az emberek általában azért vesznek új dolgokat, mert ezzel a látványos fogyasztással akarják emelni a társadalmi státuszukat a többi ember szemében. A cél az, hogy minél többen gondolják így.

Ezt foglalta össze az előadó egy mondatban, amit lehet, hogy nem ő talált ki, hallottam már hasonlót régebben is, de mindenesetre ez a változat frappánsan leírja a világunk jelenlegi állapotát:

Arról kell meggyőzni az embereket, hogy elköltsenek olyan pénzt, amivel nem rendelkeznek, olyan dolgokra, amikre nincs szükségük, hogy pillanatnyi hatást gyakorolhassanak olyan emberekre, akik amúgy közömbösek számukra.

És az egészben az a fonákság, hogy a mostani rendszer tényleg csak ettől működik, úgyhogy amíg nincs másik, addig nem is nagyon lehet kárhoztatni ezt az üzenetet. :P

(http://agyvihar.blog.hu/2010/10/08/fogyassz_hogy_legyel_valaki)

 

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

http://buksza.blog.hu/api/trackback/id/tr902362199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Maggg 2010.10.12. 14:32:05

Na igen.

Tedd mellé a Merchants of Cool-t is.
Szép kerek a marketing világa. :)