HTML

Családi pénzügyek

"Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon futja-e pénzéből, hogy fel is építse?"

Friss topikok

2011.01.31. 14:36 buksza.blog.hu

Vásárlásra ösztönző trükkök

Bizonyára ezeket már mindenki legalább egyszer hallotta, de most olvastam egy jól összeszedett cikket és gondoltam, "továbbadom" a saját tapasztalataimmal kiegészítve.

Marketinges tanulmányaim során emlékszem olyanra, hogy rengeteg dolog, mint például a fény, a sorok elrendezése, a termékek csomagolása, a zene stb. befolyásolja a vásárlásainkat. Konkrétabban:

  1. Pénztár előtti édességek/termékek. Nekem az tűnik fel, hogy egyre kisebb a hely a pénztár előtt (a babakocsinkat nem tudom áttolni). Sokszor érzem magam úgy, mint egy karámban. Csak előre mehetek és csak a bevásárókocsi fér el, más már nem. Egy hosszú sorban várakozáskor természetesen, hogy az ember elfoglalja magát azzal, hogy megnézegeti a pénztár előtti termékeket. Fegyelmezett felnőtthez méltón ez nem minden esetben kell, hogy vásárlással végződjön. Ne de a gyerekek...akinek van az tudja, hogy ők általában még nem feltétlen rendelkeznek a fegyelmezettség eme formájával, így természetesen ők majd szeretnének valamit, amit legtöbbször meg is veszünk nekik, hogy elkerüljük a hisztit.
  2. Szemmagasságban lévő termékek. Ami szemmagasságban van, az gyorsabban elkel. Ide teszik a drága, márkás terméket. Tapasztalataim szerint az olcsóbb, de gyakran ugyanolyan jó minőségű termék a lentebb polcokon található. Érdemes lehajolni!
  3. A kocsi mérete. Egyre nagyobb, hogy azt érezzük, hogy még alig vásároltunk, vagy hogy a másik kocsijában több van, így még rakunk bele.
  4. Polcátrendezés. Lehetséges okai:
    * inkább egy adott termékre jellemző, hiszen mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy egy bizonyos összegért, egy adott cég termékét/termékeit kiemeltebb helyre teszik. Ilyen kiemelt hely pl. a sorok végén található rész. Engem ez is egyre inkább idegesít, mert ugyanazt érzem, mint a pénztárnál, nem férek el tőlük.
    * kénytelenek vagyunk végigjárni az egész áruházat, hogy megtaláljuk a megszokott terméket.
  5. Zöldségek. A zöldségespultot gondosan locsolják, hogy az áru frisssebbnek látszon.
  6. Egyenes út. Nem létezik, bár én inkább csak új helyeken tapasztalom ezt, vagy nagy bevásárlóközpontokban, mint pl. a nagy állat II-es, ahol szinte végig kell járnom az egész szintet, hogy eljussak a következő szintre felvivő mozgólépcsőhöz. (érdemes liftet használni). Másik ide vontakozó dolog, hogy ha lassan megy valaki (jelen esetben azért, mert nem fér el), akkor több mindent észrevesz.
  7. Jobbkézszabály. A legtöbb ember jobbkezes, ezért a drága árut jobboldalra rakják, így nagyobb a valószínűsége, hogy odanyúlunk.
  8. Megfigyelték már, hogy az alapvető élelmiszerek a bolt hátuljában találhatók? Persze azért, hogy bejárjuk a boltot, hátha megakad a szemünk valami olyasmin is, amit eredetileg nem is szerettünk volna.
  9. Éhesen ne! Éhesen olyasmit is megkívánunk, amit amúgy nem vennénk meg. Az ember éhesen többet költ.
  10. Árukapcsolás: bor-dugóhúzó, chips stb. egy helyen van.

Ez csak néhány azok közül a trükkök közül, amelyet a szakemberek arra használnak, hogy vásárlásra ösztönözzenek bennünket, azaz, hogy megnöveljék az impulzus vásárlásaink számát. Igazuk van, hogy ezt teszik. Nekik az az érdekük, hogy mi minél többet vásároljunk, nekünk pedig az, hogy csak azt vegyük meg, amire szükségünk van, vagy amit elterveztünk. Nekünk kell okosabbnak lennünk! A mi felelősségünk!

 

Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás trükkök marketinges szupermarketek


A bejegyzés trackback címe:

https://buksza.blog.hu/api/trackback/id/tr162627901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása