HTML

Családi pénzügyek

"Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon futja-e pénzéből, hogy fel is építse?"

Friss topikok

2010.05.25. 13:53 buksza.blog.hu

Egy esküvő költségei

Egy barátnőm 1 hónapja házasodott és amikor elmondta nekem, hogy ő vezette, hogy mire mennyit költöttek, akkor megkértem, hogy küldje el nekem. Íme az összefoglalója:

Kedves BukszaBlog!


Nemrég láttam, hogy családi pénzügyekről írsz, gondoltam, hátha érdekel, hogy 2010 tavaszán hogyan alakultak családalapító pénzügyeink, azaz az esküvőnk költségei.

Természetesen minden lagzi más és más, attól függően, hogy ki mire helyezi a hangsúlyt és hogyan tud beszállni a rokonság, barátok a szervezésbe, finanszírozásba. Mi egy 30-as közgazdász pár vagyunk, Pesten élünk, mindketten már jó pár éve önálló egzisztenciával rendelkezünk, ezzel együtt a családjaink úgy döntöttek, hogy beszállnak anyagilag, a barátok pedig a szervezésben segítettek nekünk.


Amiből nem akartunk engedni:

Az esküvőnkön a fő hangsúly a vendéglátáson volt.

  • Azoknak is volt egy kis terülj-terülj asztalka, akik a lagziba nem jöttek. Ezt úgy oldottuk meg, hogy a templomnál kibéreltünk egy kis különtermet, ahol nagyon finom sós sütivel, rétessel, pezsgővel és üdítővel kis állófogadást rendeztünk. Mindent a tortát is készítő cukrászdától rendeltük, akik díjmentesen vitték ki ezeket a helyszínekre.

  • A legjelentősebb költség természetesen az éttermi vacsora volt, kiváltképp, hogy egy renomés helyet választottunk, miután sikerült a számunkra elfogadható per/fő költségben megállapodni. (Megérte, mert a helyszín, a lebonyolítás, az ételek minősége és a felszolgálás is profi volt és teljesen korrekt volt a költségelszámolás is.)

  • A menyegzőnk további különlegessége, hogy a polgári esküvőt az egyházi előtt egy hónappal, vidéken tartottuk, így ott is csaptunk egy 15 fős vacsorát egy jó étteremben.

Amin megtakarítottunk:

Például a szervezésen. Mivel én csináltam, pont olyan lett, amilyet szerettünk volna. (Munkás, de ha van idő és energia és a végén átveszik a lebonyolítás terheit megbízható barátok, én ezt ajánlom.)

  • A polgári esküvőn férjem egy meglévő öltönyét, én az érettségi kosztümömet (öhöm-öhöm ;) viseltem.

  • A meghívókat anyag árban megcsinálta két ismerősünk, nekik kézzel készített ajándékot és bort adtunk viszonzásul.

  • A vőlegény öltönyét egy kis vidéki szabóságban készíttettük, itt sokat spóroltunk.

  • A menyasszonyi ruhához családi ékszert viseltem (igazgyöngy nyaklánc hozzáillő bizsu klipsszel), illetve, mivel hónapok alatt sem érkezett meg a megrendelt cipőm az üzletbe, a 3.000 Ft-os kínai topánkámban voltam, amiről a barátnőm azt hitte, hogy valami spéci darab. (Azért a másik kényelmesebb lett volna egész napra, de erre már csak hajnalban eszméltem rá... :)

  • A templom díszítését függöny-turiban beszerzett organza anyag feldarabolásával keletkező masnikkal oldottam meg pár ezer forintból, és szintén ennyit szántam a különterem díszítésére, amihez játék nagykerben vásárolt lufikat használtunk.

  • A röviditalokat diszkont áron szerezte be nekünk az étterem, a különtermi koccintáshoz pedig barátok adták össze a náluk megmaradt üveg pezsgőket.

  • A lagziban DJ volt és nem zenekar - tökéletes volt, lehetett kívánságműsort tartani. Az esti programokat a barátaink vezényelték le, volt vetélkedő és tombola kézzel készített ajándékokkal - nagy sikerük volt!!

Végül pedig, ahol költöttünk és nyertünk is: fontos volt nekünk hogy jó fotósunk legyen, illetve, hogy én gyönyörű legyek. Mivel videót nem akartunk, inkább egy drágább fotóst választottunk, én pedig úgy használtam ki a próba sminkemet és frizurámat, hogy a polgári szertartáson viseltem őket. ;)


75 embert vártunk a lagziba, 70 embert invitáltunk a sütizős-pezsgős állófogadásra és 15 fős volt a vidéki vacsora a polgári esküvő után.

 

Költségek:

Nem tartalmazza az alábbi költségeket:

  • Jegyesoktatás

  • Kántor

  • Név-változtatással járó hivatalos herce-hurcák

Étterem+rövid (75 fő)

             830 000

Torta (75) és süti (75+70 fő)

               88 000

Meghívók (100 db)

               10 000

Polgári esküvő

               20 000

Polgári vacsi (15 fő)

               80 000

Vőlegény ruha kiegészítőkkel

               35 000

Menyasszonyi ruha kiegészítőkkel

             172 500

Fodrász + próba

               20 000

Sminkes + próba

               20 000

Templomi esküvő

               40 000

Különterem

               30 000

Üdítő, pezsgők

               12 000

DJ

               50 000

Fotós

               80 000

Virág

               40 000

Díszítés

                 5 000

Benzin, matrica, parkolás

               20 000

Azaz:

          1 552 500

Hát ennyi lenne. Szép volt, jól sikerült.

Ja, és a megmaradt bontatlan rövideket még egész évben ajándékozgathatjuk J

Takácsék

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: esküvő szervezés költségek esküvői


A bejegyzés trackback címe:

https://buksza.blog.hu/api/trackback/id/tr922030085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása