HTML

Családi pénzügyek

"Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon futja-e pénzéből, hogy fel is építse?"

Friss topikok

2010.08.05. 01:42 buksza.blog.hu

Költségvetési szoftver

Több, mint két éve vezetem a családi költségvetésünket. Az elmúlt hónapig Microsoft Excel szoftvert használtam hozzá. Nem is volt semmi gond, mindaddig, ameddig nem szerettem volna különböző kimutatásokat csinálni, mint például: évente a bevételünk hány százalékát költjük a családi autó fenntartására?

Szóval mikor megakadtam, kerestem egy kimondottan családoknak való költségvetési szoftvert. Magyarul nem igazán találtam (nem is számítottam rá). Angolul találtam többet is. A Quicken-t kipróbáltam, de elég bonyolult volt egy egyszerű családnak.

A keresésben rátaláltam erre az oldalra: http://www.youneedabudget.com/ -  magyarul: "szükséged van költségvetésre" szoftver. 7 napos kipróbálási lehetőség van és utána meg lehet venni a szoftvert 60 dollárért (kb. 13.000 forint).

4 alapelvet követ a szoftver:

1. alapelv: Minden fillérnek legyen helye, még mielőtt elköltöd. (Tervezés)

2. alapelv: Legyen tartalékod a szűkös időkre! (Megtakarítás)

3. alapelv: Ne keresedj el, ha nem sikerül tartani magad a tervhez! Próbáld újra! Minden hónap egy új lehetőség a változásra.

4. alapelv: Ne hónapról - hónapra élj!

Ez határozza meg a szoftver felépítését.

Használatát tekintve lehet vele előre tervezni a költségeket, felvinni a kiadásokat és bevételeket (havonta ismétlődőket elég csak egyszer felvinni), kategóriákat létrehozni és természetesen riportban összesíti a kategóriánkénti kiadásokat. Trendet és kördiagrammot készít.

Ha Amerikában élnénk akkor arra is lenne lehetőség, hogy a bankból kapott adatokat betöltsük a szoftverbe, de Magyarországon még nagyon messze vagyunk ettől.

Egyszerű használni és rengeteget segít. Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Mindenkinek ajánlom a figyelmébe, és kipróbálásra.

Szólj hozzá!

Címkék: szoftver költségvetési ynab.com


A bejegyzés trackback címe:

https://buksza.blog.hu/api/trackback/id/tr642199910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása