HTML

Családi pénzügyek

"Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon futja-e pénzéből, hogy fel is építse?"

Friss topikok

2010.11.16. 14:31 buksza.blog.hu

Kötelező biztosítás (KGFB) váltás

Hát idén is eljött az idő. Eljött a harc a gépkocsi tulajdonosok kegyeiért. Váltani kell, és egyre többen meg is teszik. Ahogy mi is.

Nem arról fogok írni, hogy miért kell váltani, hogy idén más a díjszámolás alapja, vagy hogy miért is fontos, hogy a biztosítók megszerezzék az ügyfeleket. Inkább, szokás szerint a gyakorlati oldaláról közelítem meg a dolgot.

Immár 4. éve vagyunk gépkocsi tulajdonosok és eddig minden évben átkötöttük a biztosítást, ezzel csökkentve a díjakat. Nagyságrendileg így alakultak a díjaink:

Év
Éves díj
1.50.000.-
2.40.000.-
3.25.000.-
4. (2011)19.000.-

 

Természetesen ezek a díjak az alábbi feltételekkel érvényesek: az autó vidéken jogi személy tulajdonában van, nem volt még rajta soha semmilyen kár és van rajta CASCO biztosítás (itt jegyzem meg, hogy annak díja nem csökken, de nem is emelkedik, szóval tulajdonképpen a pénzromlás mértékével csökken).

Az egyik brókercég online felületén kötöttem meg a biztosítást. A nehézségek, amibe ütköztem, vagyis mire is van szükség a kötéshez:

  1. Forgalmira (kell az összes adat róla, még a gépkocsi alváz-és motorszáma is)
  2. Előző szerződés adatai (bonus-malus fokozat, szerződés száma és szerződés kezdete, és természetesen az előző biztosító neve). Más kocsik miatt két biztosító ügyfélszolgálatát is fel kellett hívnom és mind a két helyen nagyon segítőkészek voltak.
  3. Szövegértelmezési készség - nekem voltak nehézségeim a szövegek megértése, valamint a kedvezmények értelmezése terén. Oda kell figyelni a kármentességi kedvezményre, mert néha azt jelenti, hogy most ennyi a díj, de ha kár lesz, akkor majd be kell fizetni a kedvezmény összegét.

Hogyan is működik a kötés?

  1. Felmegyek a bróker weboldalára.
  2. Végig megyek a kérdőíven, beírom az adatokat.
  3. Kiválasztom a nekem megfelelő biztosítást és beküldöm az adatokat a brókercéghez.
  4. E-mailben (mert én úgy kértem) elküldik a megbízási szerződést, az előző KGFB szerződés felmondását, valamint a KGFB nyilatkozatot.
  5. Kitöltöm és aláírva visszajuttatom nekik. A többit ők intézik. Ezért kapják a jutalékokat.

A MÁV biztosító példájából kiindulva  nem csak az árat kell nézni. Már jó nevű és tőkeerős biztosítók is biztosan szerepelnek az alacsonyabb díjkategóriában. Érdemes őket választani.

Természetesen más figyelembe tudja venni, hogy milyen volt a kárrendezés az előző biztosítójánál, de nekem nincs ilyen tapasztalatom, így én ezt nem tudtam figyelembe venni.

Ön hogyan vált?

Szólj hozzá!

Címkék: biztosítás kgfb váltás biztosításkötés


A bejegyzés trackback címe:

https://buksza.blog.hu/api/trackback/id/tr502452496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása